2017, 03-20 (Sabie)

20 maart 2017 - Sabie, Zuid-Afrika

In tegenstelling tot gisterennacht heeft niemand leeuwengebrul gehoord. Ik bleek één van de weinigen op Pure Nature Family Lodge te zijn gisteren die niets van de leeuwen gehoord heeft. Zal wel komen omdat ik zo licht slaap . Onze wekker gaat vandaag om vijf uur, het wordt een flinke reisdag. Eerst met de auto naar het vliegveld van Port Elisabeth, dan auto inleveren, inchecken, vervolgens met het vliegtuig naar Johannesburg. In Johannesburg aangekomen weer de volgende huurauto opgehaald. Zo’n 75% (!) van de Zuidafrikanen rijdt in een witte personenauto’s rond, maar wij krijgen nu een ander kleurtje mee, een grijsgroene.

Het is nog zo’n 350 kilometer rijden naar ons volgende overnachtingsadres, Sabie Townhouse Guestlodge, in Sabie. Het oogt van buiten nogal rommelig, maar het is opnieuw dik voor elkaar. Een beetje safari-/amerikaans achtige inrichting, wat overdadig allemaal, maar wel consequent doorgevoerd. De kamers en vooral de bedden en de douche (beiden zeer belangrijk!) zijn uitstekend. Ik bekijk nog even mijn knieën, drie dagen na onze Segway-ervaring. Het wordt een mooi kleurenpalet, maar ik heb er gelukkig nauwelijks last van.

Moe van de reis gaan we vroeg naar bed. Goed uitrusten voor de Panorama-route.

Groet, Rik

1. Annemieke:
    21 maart 2017
    Hoi,
    ben benieuwd naar de verhalen en beelden van de Panorama-route. Heb vandaag de foto's bij oma van Steenis laten zien op de i-pad en ook later prints van de reisverslagen in de bus gedaan.
    Groetjes uit het Baarnse xxx