2017, 03-25 (zaterdag) Hazyview

25 maart 2017 - Phalaborwa, Zuid-Afrika

Op naar onze laatste accommodatie, bij Hazyview aan de zuidkant van het Krugerpark. Een rit van slechts 200 kilometer, maar we rijden dwars door het Krugerpark, en ook al zijn het allemaal geasfalteerde wegen, de maximumsnelheid is 50 kilometer per uur. En geloof het of niet, in het Krugerpark staat her en der politie met laserguns vanuit de bosjes de snelheid te controleren. Je moet hier dus niet alleen het wild in de gaten houden.

Ook al verlaten wij de asfaltwegen niet, we zien toch behoorlijk wat dieren tijdens onze rit. Olifanten, giraffen, kudu’s, apen, impala’s, zebra’s, verschillende soorten vogels. Ook al willen we het eigenlijk niet, we merken dat wij toch gefixeerd raken op de beesten die wij nog nauwelijks (leeuwen) of niet (neushoorn, luipaard) gezien hebben. Ongemerkt ga je dus vanzelf toch een beetje meedoen met de Big Five-gekte. Als we op enig moment heel veel auto’s elkaar zien verdringen bij een boom weten we wat daar aan de hand moet zijn. In de boom ligt een luipaard uit te buiken, nadat hij net een flink deel van een bokje (impala?) soldaat heeft gemaakt. Gedrapeerd over een dikke tak ligt het kadaver, terwijl wij op een andere tak de staart en het lichaam van een luipaard zien. Helaas is de kop door de takken niet te zien. Het feit dat de auto’s elkaar verdringen maakt filmen of fotograferen er niet makkelijker op. Ook niet leuker trouwens.

Onze nieuwe, laatste, accommodatie ligt net buiten het Paul Kruger Gate van het wildpark. Aan de Sabie rivier ligt Sabie River Bush Lodge. We hebben weer prachtige kamers. Die van ons heeft een ‘plafond’ als een soort enorme rieten koepel (een 'Pantheon' van riet), waarbij het midden wel zo’n vijf meter hoog is. Heel apart. Verder goede bedden en een heerlijke regendouche. Het hotel heeft een terras met stoelen en ligstoelen, van waaruit je kijkt op de Sabie rivier en het aan de overkant gelegen Krugerpark. Die laatste twee dagen hier moeten ook nog wel lukken.

Groet van ons drieën, Rik

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annemieke:
    26 maart 2017
    Veel plezier nog die laatste dagen!!